Dagbog fra KOS
Her på siden vil jeg skrive lidt om hvad der sker her i ferien her på KOS
KOS internationale lufthavn
Vi skulle være i lufthavnen kl. 0500 alt for tidligt at starte på om morgnen,men vi mødte til tiden og fik tjekket ind,op og få lidt morgenmad,i flyget til KOS,landede kl 11,15 lokal tid,med bus ind til hotellet,og blev mødt med et stort kram af personalet på hotellet,de kunne huske os selv om det var 22 år siden vi var der sidst,nu var det sønnen der var chef,da gamle Yiorgos var gået bort,men mamma levede endnu,efter at vi var indkvarteret blev det tid til en kold øl (Mythos en Græsk øl rigtig god)
kan varmt anbefales,siden gik turen ned til staden som nu var en stor by med lyskurve og bybusser samt små tog.
vores hotel
Sådan tog er der 3 af som kørte til forskellige severdigheder i KOS by
Dagens middag blev sværdfisk suverent
når man nyder maden med en kold øl og havbrisen som kommer ind over en
det blev tidligt god nat første dag vi havde jo været oppe siden kl 03,00
lørdag 9/7
Lørdag blev en afslapningsdag med besøg hos gamle venner fra de gode gamle dage
Meni og Sifis
Mamma Sifis
Aftenens middag for Bentes vedkommende var det Galamaris(friturestegte blæksprutter,det var seje så dem vil vi ikke anbefale fra denne Resturant vil vi ikke anbefale (Museum resturant) jeg fik Græske meatballs de var tørstegte og uden tilbehør kun pynt, så denne resturant har vi besøgt 3 gange første eneste og sidste
Søndag 10/7
Søndag bliver en stille dag da vi skal på tur mandag til de 3 øer Kalymnos Pserimos og Plati mere herom når vi kommer hjem derfra
Bente  Musaka
Mig Souvlaki (Grillspyd )
nydt under en flot aften himmel

tak for i dag høres ved i morgen
Mandag 11/7
I dag skal vi på sejltur til de 3 øer Pserimos Kalymnos og Plati vi blev hentet ved hotellet kl 09,25 og fik en god rundtur i byen da man skulle samle op ved flere hoteller,vi ankom til havnen kl 09,55 og båden skulle sejle,vi skulle med en meget flot træbåd med navn m/s Nikitas
Hr Nielsen i vandet
Turen gik nu til Pserimos som er en lille ø med kun 35 indbyggere en skole med kun 2 elever,2 kirker samt 3 tavernaer, her blev der mulighed for at bade i det krystalklare vand
Nielsen i vandet
Fru Nielsen i vandet
fru Nielsen i vandet
efter at have nydt ca 1½ time og en kold øl gik turen tilbage til båden hvor der blev serveret en let anretning salat med grillspyd og taztizkisalat
fra svampe fabrikken
medens vi spiste gik turen videre til Kalymnos her skulle vi se svampefabrikken og høre om hvordan man fiskede svampe dengang og nu,Kalymnos er en af de lidt større øer og har ca 16.000 indbyggere
en gammel dykkerdragt
tilklipning af svampe
svampeklipper i funktion
der blev også lige tid til at nyde en kold mythos som nok er den bedste Græske øl,nu skulle turen så fortsætte til Plati hvor der var mulighed for at snorkle og bade i det klare vand,på Plati boede der en mand som blev betalt af staten for at bo her
efter at havde ligget og plasket rundt en ½ timestid var det så tid til at vende skude hjem mod KOS,vi brugte sejltiden til at slappe af
slapper af på agterdækket
Vel hjemme i KOS by gik turen hen til Meni og Sifis for at få noget aftensmad dagens middag Græsk Gyros specielt lavet til os af Sifis selv(suverænt) kan varmt anbefales
Græsk Gyros á la Sifis
Dagens minus jeg fik for meget sol,men det var nok min egen skyld
tak for i dag og sov godt
Tirsdag 12/7
Vi startede dagen med at slappe af med morgenmad,derefter skulle jeg hente billetter til turen til Tyrkiet i morgen,men jeg havde læst guidebogen som andre læser biblen helt forkert jeg troede at det var kl 09.45 og ventede til 10.15 og der kom ingen guide,så læste jeg i bogen igen og der stod tirsdag kl 17.45,jeg havde læst under mandag,så var det jo bare at slappe af og nyde dagen med lidt rundt i byen nyde en kold øl,lige pludselig var det så tid at hentebilletter,så jeg efterlod Bente hos gamle Sifis da hun jo ikke går så stærkt som jeg,hun blev udstyret med et kort og instruktion om hvordan hun finder hjem til hotellet,men der kom ingen Bente,hun var gået forkert så hun fik en ufrivillig gåtur,men hun kan jo snakke så det lykkedes hende at på ringet efter en taxi så hun kunne komme hjem efter at ha set både flere kirker og masse af geder så hun var kommet rigtigt ud på landet
dagens middag vil blive lagt ind i morgen sammen med dagens billeder
hurtige biler
I løbet af dagen var der opvisning af hurtige biler samt domonstration  af dem meget larm og meget brændt gummi
burn out
motorcykel i luften

Dagens middag blev indtaget på taverna Coral 30 m fra hotellet
Bente fik Souvlaki chiken bacon grillspyd
Jeg fik Stefados store møre kødstykker med løg i tomatsouse

Bentes middag
Souvlaki chiken bacon (grillspyd)
min middag
Min middag var Stafedos store møre stykker svinekød og løg kokt itomatsouse
Denne resturant kan varmt anbefales
Onsdag 13/7
Tidligt op hurtig morgenmad,da vi skulle med båden kl 9.30 til Tyrkiet ,vi blev hentet ved hotellet kl 8,45 og kørt til båden,her skulle vi så gennem paskontrol og hvad dertil hører,efter en ½ time er vi i Bodrum i Tyrkiet,her blev vi samlet op af i små minibusser for at komme op på et udsiktspunkt
oppe fra udsigtspunktet
fra bussen ud over borgen
der var bare guld overalt
Derefter gik turen videre til Bodrum gold center,absolut ikke et sted for turister med en lille tegnebog
mere guld
endnu mere guld
Der  var bare guld for millioner den ene store montre efter den anden
fra bazarområdet
Her efter blev kørt ned til bazarområdet hvor vi havde et par timer på egen hånd inden båden gik tilbage til KOS
Bente på opdagelse i taskeland
der blev da også tid til en Tyrkisk øl
Tilbage på KOS
Vel tilbage på Kos gik vi ud Til Meni og Sifis da de har typisk græsk musik onsdagaften (live)her sad vi og lyttede til god musik og nyder vores med som selvføljelig er veltillavet af Sifis selv,i dag blev det en let middag,faliron special omelet(indhold løg,grøn peber, champigon og ost) omkring 23.00 syntes vi at det var tid at sige godnat så vi tog en taxa til hotellet og en lille en på balkonen inden der blev sagt godnat
Saganaki
Bente skulle da lige prøve en Saganaki som er et stykke gammel gedost friturestegt,men det var ikke lige fru Nielsen´s kop te
musikken er klar til at underholde os
der bliver også danset
godnat
Så efter en lang og god dag er det nu til til at sige godnat,vi høres ved i morgen som nok bliver en stille dag
Torsdag 14/7
I dag bliver det bare slappe af og gå lidt rundt i byen og nyde nogle kolde øl og få noget godt at spise
fra den gamle bydel
og idag klarede fru Nielsen selv at gå ind til byen uden at blive væk
dette er fra den gamle bydel som nu er et helt bazarområde
platantræet
Dette platantræ er over 2000 år gammelt og det siges at selveste Hipokrates sad ved dette træ og funderede over den lægekunst som man bruger selv den dag idag
platantræet er nu så understyttet
det er nu så gammelt at det støttes op af store jern stativer
dagens middag
Dagens middag blev indtaget på Resturant "SIFIS" et sted der varmt kan anbefales alitd god mad
Bente fik nu Kalamaris (friturestekte Blæksprutter og denne gang var de gode) jeg fik en snitzel vienna ok
dagens godnat billed
Så siger vi godnat og tak for i dag
fredag 15/7

Dagen har været stille Bente påstår at jeg driver med hende,for mange kilometer i benene,så i morgen er der dømt 0 kilometer højest 40 m ovezr til poolen på den anden side af vejen og 40 meter tilbage,men vi for se,ellers er dagen gået med lidt vandren rundt i byen + en stor is ,vi tog også en lille bus tur ud af byen for at se hvordan byen havde vokset på de sidste 25 år

den bestod kun af 8 kugler
DAGENS MIDDAG
Bente Lamb chops
Mig Swordfish
på resturant Coral
Lamb chops
dagens godnat billed
månen er næsten fuld så jeg tror den er fuld i morgen
Lørdag 16/7
Så blev det lørdag og vi er nu gået ind i afslapnings ugen,Bente tog nogle timer ved poolen medens jeg tog nogle timer rundt i byen
en af de mange kirker
fra det gamle grønttorv
her er billeder fra det gamle grønttorv
et lille udvalg af olivenolie
et udvalg af syltede hvidløg og oliven
bytur
denne lille bytur resulterede i et lettere forvredet knæ på grund af de meget høje fortovskanter og parkerede cykler,men det gå nok over igen, vi beslutte os til at spise på en lille taverna som lå bare 100 meter fra hotellet, det var let at vælje hvad vi skulle spise ,for de havde bare en ting på menuen, souvlaki mix som bestod af 4 grillspyd 2 med flæske kød og 2 med beefkød dertil tazitziki sallad
Souvlaki mix med tazitziki sallad
dagens godnat billed
Vi siger nu godnat og tak for idag
søndag 17/7
Stille dag kun et enkelt smut i byen fik fotograferet en del blomster og ruiner,Bente var en tur ved poolen,jeg tror jeg føljer med i morgen
Dagens middag blev igen indtaget hos Meni og Sifis
Bente fik Muzakas
jeg fil Stadifos
aftenens godnat billed
så er det bare at sige godnat og tak for i dag
Mandag 18/7
Dagen skulle være en afslapnings dag ,startede også som en sådan, men der er jo ikke altid det går som man vil,over middag besluttede vi os for at tage en taxa ind til byen,men får at vide at taxaerne strejkede i 48 timer,det vil sige Mandag og Tirsdag,de strejker for  at få stop på at alle bare kunne få licens til at køre taxa,men vores gode ven Dimitri hotellets ejer skulle ind og hente sin datter så han tog os med ind til centrum,her gik vi så lidt rundt fik et par kolde øl,vi gik siden hen til Sifis og fik et par ouzo,her skal jeg være gæstekok i morgen jeg skal lære ham at lave fiskefrikadeller,det bliver spændende,vi besøgte også gamle mor sifis,her blev det også til en øl,vi skulle nu til at finde hjem og et sted at spise,vi besluttede os til at gå gennem den gamle bydel,men det blev til en forsinkelse på en times tid da der var underholdning på torvet,minder næsten om torsdagen i Castlebar med underholdning af den lokale danseskole,
Castlebar 2009
torvet på KOS
Kos 2011
Meni og barnebarnet
Meni og hendes barnebarn
vi var også på en irsk pub
vi var også på en irsk pub sådan en har de også her på KOS
fra den irske pub
Meni ,Sifis og barnebarnet
Meni,Sifis og barnebarnet
fra torvet
efter forsinkelsen var det tid til at finde noget at spise klokken var jog efterhånden blevet 22.30 ,men vi fandt et sted tæt ved hotellet,da vi ikke var skrub sultne bestilte vi bare en sea food pizza,synd at duften ikke kan overføres,for den duftede sea food og smagte super godt
Dagens godnat billed
Dette bliver så dagens godnat billed,vi siger hermed godnat og ønsker alle vennerne på Nijmegenmarchen god tur i morgentidlig
Tirsdag 19/7
Dagen idag blev også en afslapped dag,der blev ingen debut i det græske køkken,da der lige pludselig kom ca 30 nordmænd ind og skulle spise deres sidste måltid, før afrejse tilbage til Norge,men der kommer nok en anden gang,vi har nu nydt en let anretning,pita kebab,smagte godt
1 Mythos og 1 pita kebab
også dagens godnat billed
så er det bare og sige godnat og god tur til folkene i Nijmegen som skal tidligt op
Onsdag 20/7
Også denne dag startede i afslappet tempo for at omkring middag at blive lidt mere aktiv,vi skulle ikke ind til byen i dag da vi skulle til Græsk aften oppe i Zia,vi ville blive hentet kl 17.45 ,men den var næsten 18,05 inden bussen kom,her fik vi høre fra den norske guide Morten at der ikke var nogle skandinaviske guider med,kun 1 italiensk som var så glad for at høre sin røst at på 2/3 del af turen op til Zia kun snakkede på Italiensk og en gang i mellem snakkede hun så på Engelsk,vel ankommet til Zia spørger vi denne guide om der var mulighed for at jeg kunne få øl i stedet for vin da jeg ikke kan tåle vin,hun afviser dette kold og siger at der kun var vin ,juice og saftevand til maden,men jeg løste selv problemet ved at snakke med en af tjenerne,Zia var ikke som Zia var i gamle dage,men den ældste taverna var der stadig,vi snakkede med tjeneren om hvordan man i gamle dage blev mødt af en gammel dame som tog i mod med et stykke brød med honning og en ouzo,han fortalte at det var hans mormor,hyggeligt
fra den gamle taverna
vi hygger os på den gamle taverna
Vi sidder og hygger os på den gamle taverna,da vi havde en lille time inden vi skulle køre til den taverna som vi skulle spise på,vi troede at vi skulle være i Zia som man var før i tiden,men det var påen stor taverna som var bygget til formålet at holde Græsk aften,den lå lidt neden for Zia,alt for kommersiel
på den gamle taverna
den gamle taverna
Sådan så den også ud i 1981
som den også så ud i 1981
Zia var nu som en stor souvenirebutik
fra den nye taverna
fra den nye taverna,hvor vi skulle spise  og danse under aftenen
lidt flere billeder
nogle af danserne
flere dansere
nu nærmer vi os afslutningen
dette var det sidste nummer,efter det var det så op på bussen og tilbage til KOS
Aftenens godnat billed
Aftenens godnat billed vil så blive solnedgangen over Kalymnos set fra Zia
Bente og jeg siger hermed godnat med en ouzo på terressen foran hotellet sammen med Dimitri,så vil vi ønske Nijmegen vandrene en god start i morgen tidlig GODNAT
Solnedgang over Kalymnos set fra Zia
Torsdag 21/7
Stille dag vi skulle bare rundt og sige farvel til vennerne,og heller ingen taxa i dag de strejker stadig,så Bente fik gået en del idag,hun er nu oppe på samenlagt ca.40 km,fint klaret,vi var først hos mor Sifis for at sige farvel,og fik en let anretning,derefter gik vi til Meni og Sifis på "Faliron" for at også her sige tak for god behandling
Meni og Datteren + mini Sifis
aftenens middag
Dagen afsluttes med swordfish ala Sifis vi fik 2 forskellige udgaver
min swordfish
Bentes fisk
Bente fik dyb stegte kartofler til sin
Dagens godnat billed
Og så kommer dagens godnat billed og hvad kan være mere nærliggende at ha hotellet som dette,jeg vi også hermed sige tak til Bente og alle vennerne for en dejlig og varm ferie,og til jer der har fulgt med på hjemmesiden i ønskes en fortsat god sommer,og i må da gerne skrive i gæstebogen med en kommentar
HA EN FORTSAT GOD SOMMER
flyveren lætter her fra KOS kl 12.30 med ankomst Kastrup kl 14.55
hotellet i aftenbelysning

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...

charlotte kjær | Svar 30.07.2011 23.44

ih altså nogle hyggelige billeder. de var sjove at se. håber i er kommet godt hjem. kærlig hilsen jeres bord herre og dame fra græsk aften i zia.

Kim Nielsen 19.08.2011 21.44

Hej Charlotte
det var hyggeligt at møde jer alle billederne er nu på nettet vi skal en tur til Ringkøbing sidst i oktober så vi kommer igennem Silkeborg det bli

line | Svar 17.07.2011 18.38

Det må man sige, spise har i da gjort. pas godt på hinanaden. Blomsterne lever.

Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

14.11 | 13:10

Hej Hanne under Kim Nielsen så ser du et billede af mig så er det bare at klikke på

13.11 | 23:28

Hej Kim
Hvordan finder vi dig på FB ?
Hilsen Hanne med schæferhunden Jazz fra Bornholm rundt 2014

14.07 | 21:14

Hej Vicky nu har jeg lagt nogle ind på hjemmesiden resten kan ses på min FB side Kim Nielsen
Hilsen Kim

14.07 | 20:56

rasten af billederne kan ses på min FB side under album

Du kan lide denne side
Hej!
Prøv at lave din egen hjemmeside ligesom mig! Det er nemt, og du kan prøve det gratis