Samsøturen med BMF 2021

Billed 7

Billed 8

Billed 9

Vi mødte 34 M/K forventningsfulde gaster fra BMF og BMV og et par enkelte fra Kbh. MF til en forhåbentlig god tur til Samsø. Vi skulle køre fra marinegården kl. 0705 ( klokken l--ort om morgenen jeg skulle hjemmefra kl. 0530 for at kunne være på marinegården til den tid) for at nå færgen i Kalundborg. Sten Bagge
( SB ) serverede morgenmad i bussen på vejen (rundstykker med pålæg og kaffe ).
Undervejs til færgen berettede Oæe Præst (OP ) om Samsø som var hans fødeø.
Vel ankommen til Kalundborg i tid til færgen og ombordkørsel,OP fik arrangeret at vi kunne komme op og se broen (billed 1).
Vel ankommen Ballen gik turen lidt rundt på den sydlige del af øen. Der efter holdt i en benstrækker pause i Ballen hvor vi havde ca ½ time. (billed 2) Turen fortsatte videre til Silleballe ,hvor vi havde en benstrækker mere , her mødte vi et ældre ægtepar som lilge havde været i Tyskland og handle så de bød på en øl,vi ville betale for øllet, men det ville de ikke høre tale om.
Nu gik turen videre op mod Nordby , det var her OP kom fra.
I Nordby skulle vi besøge bryggeriet og spise - en god øl og godt mad (billed 3 og 4)
Nu gik turen til Nordby centrum hvor vi blev sat af og OP guidede os gennem hans fødeby.
En fantastisk god beretning fortalt af en suverængod guide (OP).
Byen bestod af mange gamle bindingsværkshuse med flotte haver til.
Her så vi også det gamle klokketårn fra 1857 (billed5) og de fire gamle brønde ,man kunne høre at OP gik op i det med liv og sjæl.
Efter rundvisningen gik turen igen mod syd , her passerede vi den gravede kanal fra vikingetiden(ca. år 900) som gjorde at de kunne komme fra den ene side af øen til den anden gennem denne 800 meter lange kanal (billed 6)
Turen fortsatte til Langøre og bagefter tog vi videre til Ballebjerg som er det højeste sted på Samsø (64m over havet) med udsigt til både Jylland og Sjælland.
Billed 7-8-9
Nu går turen tilbage til færgen som vi skulle med kl.1730 og en ovefartstid på 1 t 20 min var vi tilbage på marinegården kl. 2010
Tak for en suveræn god tur og guidning af Ole Præst og service af Steen Bagge og tak til chaufføren for en dejlig tur på de små Samsøske veje , alt i alt en fantastisk tur hilsen Kim

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

21.07 | 20:21

Pagina web muy bonita. FELICIDADES.
Alejandro Reyes (Las Palmas de Gran Canaria - Canary Islands), and collect badges Football and Football Referees Associati

15.02 | 13:55

Hej Kim Håber du har det godt. Vi har tidligere byttet pins og nu har jeg samlet en hel del pins med knaplås til at bytte med. Skriv endelig på dylan@email.dk.

14.11 | 13:10

Hej Hanne under Kim Nielsen så ser du et billede af mig så er det bare at klikke på

13.11 | 23:28

Hej Kim
Hvordan finder vi dig på FB ?
Hilsen Hanne med schæferhunden Jazz fra Bornholm rundt 2014

Du kan lide denne side
Hej!
Prøv at lave din egen hjemmeside ligesom mig! Det er nemt, og du kan prøve det gratis